Rabu, 12 Maret 2014

Svaghed af traditionel Assessment

2.3 Styrke af traditionel AssessmentSelvom alternative former for vurdering er i øjeblikket populære, bør traditionel vurdering Nødvendig ikke elimineres af andre typer vurdering , fordi det ikke har styrke over andre former for bedømmelse. Ifølge Watson og Taylor (1994) , de traditionelle test er mindre tidskrævende end de fleste andre former for evaluering, selv når de omfatter højere niveau tænkning poster. Det er også forholdsvis let at validere og bestemme den indre sammenhæng for traditionel multiple choice test . Brown og Shavelson ( i Watson og Taylor , 1994 ) siger, at de traditionelle test er gyldige til at teste elevernes faktuel viden .
2.4 Svaghed af traditionel AssessmentSvagheden ved traditionelle vurdering er beskrevet af Applebee ( i Luitel , 2002) , at den traditionelle opfattelse af vurderingen ikke kan vurdere den studerendes læreproces realistisk , fordi det ser vurdering begrebet viden -ud-af - handling. Det har tendens til at bede de studerende til at overvinde med kun grundlæggende færdigheder. Selv grundlæggende færdigheder kan være vigtige mål for uddannelse , er de ofte overvurderes i et forsøg på at hæve prøveresultater . Grundlæggende færdigheder og minimumskrav kompetencer Bliv det overordnede mål for skoler og lærere som ansvarlighed og minimale kompetenceudvikling eksamener fokusere på disse områder ( Bond , 1995).




I traditionel vurderingsproces , lærerne giver mindre opmærksomhed og sjældent at vurdere den studerendes arbejde i hvert møde. Det bringer eleverne Bliv manglende opmærksomhed mod deres fejl i efterbehandling deres arbejde. Ifølge Kasiram ( 1984:10 ), vil indlæring være på retur , hvis de studerende ikke kender resultatet af deres arbejde. De studerende ønsker at vide om feedback fra deres kræfter i at gøre arbejdet som en motivation i læreprocessen. Dimyati og Mudjiono ( 2002:48 ), at de studerende vil være mere motiverede for at lære om de studerende kender resultatet af deres arbejde som en feedback.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar