Rabu, 12 Maret 2014

Arter & Spandel

Arter & Spandel ( i Luitel , 2002) angiver begrebet en portefølje. Den litterære betydning af udtrykket ' portfolio' er en samling af det tidligere arbejde . Men i forbindelse med vurderingen , porteføljen udgør ikke kun en simpel samling af det tidligere arbejde . The Northwest Evaluation Association opfordrer til, at porteføljen er en målrettet samling af de studerendes arbejde, der fortæller historien om den studerendes indsats , fremskridt, eller præstation på bestemte områder . Porteføljerne kan ses som en systematisk og organiseret indsamling af beviser anvendes af lærer og elev at overvåge udviklingen af den studerendes viden, færdigheder og holdninger i et specifikt indhold område .Indikatorerne for portfolio vurdering er daglig testresultat , strukturerede opgaver , anekdotiske optegnelser og rapporter fra den studerendes aktivitet ud af skolen ( Budimansyah 2002 : 108). Disse indikatorer er sat på listen, og dokumenteres i en fil. Fra indsamling, læreren vurderer færdigheder af de studerende. Lærer vender de studerende til at se deres evner i læring ved hjælp af porteføljer og vender de studerende til at være forsigtig med at gøre det arbejde , være opmærksom på fejlen i deres arbejde og rette fejlen .


Baseret på den baggrund , forsker interesseret i at studere den studerendes læring præstation i klasserne roomates bruger traditionel vurdering og portfolio vurdering. Forsker foretog denne undersøgelse om de studerende i SMP 4 Jambi , med titlen "Student læring Achievement med traditionel Assessment og portefølje Assessment " .1.2 Formulering af problemer

Tidak ada komentar:

Posting Komentar