Rabu, 12 Maret 2014

he Northwest Evaluation

he Northwest Evaluation Association opfordrer til, at porteføljen er en målrettet samling af de studerendes arbejde, der fortæller historien om den studerendes indsats , fremskridt, eller præstation på bestemte områder . Ifølge Simon og Forgette - Giroux i Luitel (2002) , porteføljen er en kumulativ og løbende indsamling af poster, der er udvalgt efter en given ramme , og reflekteret over af den studerende , for at vurdere hans / hendes udvikling af en kompetence - specifikke, men kompleks . Tilsvarende er porteføljen også kendt som en registrering af barnets processen med at lære , der skildrer



http://vidics
den lærendes stil tænkning, afhøring , analyse , produktion, skabelse og lignende ( Grace, i Luitel , 2002). Almindeligt set kan porteføljen ses som en systematisk og organiseret indsamling af beviser anvendes af lærer og elev til at overvåge udviklingen i den studerendes viden , færdigheder og holdninger i et specifikt indhold område .Ifølge Genesee og Upshur ( i Brown, 2004:256 ) , en portefølje er en målrettet samling af elevernes arbejde , der demonstrerer deres indsats , fremskridt og resultater i givne områder. Porteføljer omfatter materialer såsom : essays og kompositioner i udkast og endelige form; rapporter, projekt skitserer , poesi og kreative prosa , artwork , fotos, avis eller magasin udklip , lyd og / eller video-optagelse af repræsentationer eller demonstrationer , tidsskrifter, dagbøger og andre personlige refleksioner , tests, prøveresultater , og skriftlige hjemmeopgaver , noter på foredrag , og selvevalueringer og peer (kommentarer , vurderinger og checklister ).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar