Rabu, 12 Maret 2014

Kan udvikle de færdigheder til at give egen vurdering ;

Lærer vurderer eleverne systematisk og vedvarende . Lærer giver opmærksomhed på de studerendes arbejde og vender de studerende til at rette fejl i deres tidligere arbejde. Det bedste arbejde vil blive valgt som et eksempel for en anden elev .( 3) Lav sammenligninger mellem det nuværende arbejde med det sidste værk , der vil give mere motivation snarere end et make sammenligninger med jævnaldrende arbejde ;Studerende vil være mere motiverede , når de sammenligner deres eget arbejde med fortiden nuværende arbejde . Studerende kan finde deres indsats i at lære , der er virkelig nyttige, og de kan se det fra deres portefølje.(4) Kan udvikle de færdigheder til at give egen vurdering ;Nogle gange spørger læreren eleverne til make selvevaluering. Lærer vender de studerende til at se deres evner i at lære .(5) give mulighed for at de studerende til at arbejde i henhold til individuelle forskelle (dvs. eleverne skriver i overensstemmelse med deres niveau , men stadig i samme mål ) ;Hver elev har deres egne evner . Ved at bruge portefølje lærer giver mulighed for at de studerende til at arbejde i henhold til individuelle forskelle. Studerende kan gøre - kreativt arbejde , ligesom noveller, poesi , tegneserier, og et cetera , og samle det ind i en portefølje eller sætte det på "Wall Magasin" .



(6) Bliv kommunikationsværktøj om elevernes læring fremskridt for de studerende det selv , forældre , og de andre.Lærer viser den studerendes portfolio dåse til forældre eller anden parter som et bevis på den studerendes læring fremskridt.En Kemp og D. Toperoff (1998) også give nogle ideer om det. De giver nogle grunde til at bruge en portefølje vurdering :

Tidak ada komentar:

Posting Komentar