Rabu, 12 Maret 2014

Der er mange teoretikere

2,5 porteføljevurderingDer er mange teoretikere, der giver definition om porteføljen. Ifølge Yasin (2001) , i begyndelsen, porteføljen er kun samling af opgaver , læring erfaring , udstilling, og vurdering af eget arbejde resultat i kunst områder. Fra indsamling, læreren vurderer maleri dygtighed af de studerende. Så at vurderingen resultatet er ikke kun fra den sidste test . Engang er ikke den endelige test viser den studerendes evne fordi de studerende arbejde på den endelige test kan påvirkes af situation og tilstand på det tidspunkt , for eksempel de studerende er i smerte eller mindre koncentration , så de kan ikke lave et godt stykke arbejde .Paulson m.fl. i Kemp og Toperoff (1998) giver definition om porteføljen :Porteføljen er en målrettet samling af de studerendes arbejde , der udviser den studerendes indsats , fremskridt og resultater i et eller flere områder . Indsamlingen skal omfatte studerendes deltagelse i udvælgelsen indhold , kriterier for udvælgelse , kriterier for bedømmelse af fortjeneste, og dokumentation for studerendes selvrefleksion .


http://ujs portal
På denne måde en portefølje er et levende, voksende samling af en elevs arbejde. Hver tilføjelse er nøje udvalgt af den studerende til en bestemt grund , som han vil forklare . Det overordnede formål med porteføljen er at sætte den studerende til at vise andre, læring og fremskridt . Den største værdi af porteføljen er, at i at bygge dem , de studerende deltagere Bliv aktiv i læringsprocessen og dens vurdering.Arter & Spandel i Luitel (2002) angiver begrebet en portefølje. Den litterære betydning af udtrykket ' portfolio' er en samling af det tidligere arbejde . Men i forbindelse med vurderingen , porteføljen udgør ikke kun en simpel samling af det tidligere arbejde .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar