Princippet om periodiske og løbende
(2) Princippet om periodiske og løbende vurderingVurderingen bør ske med jævne mellemrum og fortsætte. Periodisk vurdering er foretaget for at lette tilrettelæggelsen af lærings resultater. Mens målet for løbende vurdering er at se vækst og udvikling af de studerendes læring opleves.De
eksempler på periodiske formativ evaluering har en test og summativ
test , efter at have struktureret opgave i slutningen af et kapitel,
med anekdotiske poster i hvert møde , og som har rapporten fra den
studerendes aktivitet ud af skolen gang i en måned . Det gør hele tiden fra det første møde til det sidste.(3 ) Princippet om rimelig vurderingVed at give en vurdering bør være opmærksomme på de individuelle forskelle. Alle
indikatorerne i porteføljen vurdering er taget i betragtning , og hver
af dem er at give score, så resultatet er at beskrive processen. Med andre ord , den studerende, der har god læring oplevet , vil han / hun har en stor mulighed for at få succes.
(4 ) Princippet om social implikation vurderingVed at lære de studerende skal komme op med sådan asocial underforstået , betyder meningsfuld for de andre. Læring
er ikke kun får en god karakter eller bestå en prøve , men det skal
have konsekvenser i retning af de studerendes holdninger og færdigheder .
Portefølje
vurdering er ikke begrænset i at vurdere kognitive aspekt , men også
affektive og psykomotoriske, indebærer en social implikation . Dette lærerig oplevelse er funktionelt behov i det virkelige liv i fremtiden. For at indtaste det virkelige liv system er nødvendige hensættelser, ikke kun et varemærke eller et stykke licenseret.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar